WYBORY NA PRZEWODNICZĄCEGO

Serdecznie zapraszamy do głosowania już w środę, 9 grudnia!

Kandydaci na przewodniczącego samorządu szkolnego to:
Ania Borucińska (kl.2d)
Kuba Sekta (kl.2e)
Przemek Panek (kl.2c)

Poniżej przedstawiamy wywiad z Anią przeprowadzony w ramach jej kampanii wyborczej:

1. Dlaczego zdecydowałaś się kandydować na przewodniczącą samorządu szkolnego?
Uważam, że byłabym odpowiednią osobą na tym stanowisku. To bardzo dobry sposób na własny rozwój i zdobycie nowych doświadczeń. Staram się udzielać i wiem, czego potrzebuje i oczekuje szkoła od przewodniczącego. To przede wszystkim dobra komunikacja – zebrania, na których dyskutuje się realne problemy i bieżące sprawy. Samorząd powinien współpracować ze wszystkimi, nie tylko wybranymi, oraz być organem komunikacyjnym między nauczycielami a uczniami. To powinien być priorytet, a nie obiecywanie na siłę zmian, które są nierealne.

2. Wspomniałaś, że dużo się udzielasz. Przybliż nam, jakie akcje masz na swoim koncie.
Chodzę do klasy 2D – medialnej, więc siłą rzeczy nie jestem „biernym” uczniem. Byłam jedną z redaktorek gazetki, którą udało się nam wynieść na platformę elektroniczną, z czego jesteśmy bardzo dumni. Wraz z innymi osobami z mojej klasy zarządzam radiowęzłem i jego stroną na Facebooku. Miałam swój wkład  w organizację zeszłorocznych Superchrobrków, aktywnie pomagałam – od scenariusza, przez sprawy techniczne aż do samej akademii. Zaangażowałam się też w projekt oraz akademię z okazji przyjazdu amerykańskiego konsula. Razem z koleżankami, które współpracują ze mną w moim sztabie wyborczym, jestem pomysłodawcą kiermaszy ciast, których udało się nam zorganizować już 7. A za niedługo odbędzie się następny, w edycji mikołajkowej, który będzie częścią mojej kampanii wyborczej, na który już serdecznie zapraszam.
W tej chwili jestem zaangażowana w pisanie scenariusza nowego spotu reklamującego naszą szkołę. Mamy nadzieję, że zdjęcia ruszą już niedługo.

3. Co sądzisz o innych kandydatach? Myślisz, że mają na swoim koncie równie wiele akcji, co Ty?
Nie mi to oceniać. Uważam, że bycie aktywnym i udzielanie się w życiu szkolnym pozwala nabrać doświadczenia i swego rodzaju perspektywy na to, czego oczekuje się od przewodniczącego. Bardzo szanuję i lubię Kubę i Przemka, mieliśmy okazję poznać się trochę, także przy okazji tej kampanii. Myślę, że również mają wiele pomysłów do zaoferowania i zrealizowania.

4. Jakie Twoje cechy czy zainteresowania byłyby pomocne w pracy przewodniczącego.
Jestem pozytywnie nastawiona do życia i praktycznie zawsze można zobaczyć mnie uśmiechniętą. Staram się być otwarta na ludzi i nie mam problemów z poznawaniem ich i rozmawianiem z nimi. Potrafię negocjować i przedstawiać swoje zdanie, jednak równocześnie jestem ciekawa pomysłów innych i bardzo chętnie ich wysłucham. Jestem ambitna i dążę do wyznaczonych sobie celów, również związanych z naszą szkołą. Bardzo lubię angażować się w życie szkoły i być jego częścią.

5. Jakie są Twoje pomysły i innowacje, które wprowadziłabyś w życie?
Myślałam o poszerzeniu działalności charytatywnej naszej szkoły. Poświęcamy tej gałęzi kategorię naszych szkolnych nagród – Superchrobrków, co udowadnia, że jest to dla nas bardzo ważne. Sądzę, że w Chrobrym jest mnóstwo osób, które by się zaangażowały. Jeśli chodzi o to bardziej towarzyskie życie szkoły – koncerty, akademie i różne drobne akcje, które urozmaiciłyby szkolną rzeczywistość. Dzień kobiet, walentynki, dzień dziecka, dzień wagarowicza… Ciekawym pomysłem byłyby także maratony filmowe organizowane w naszej auli lub nagranie „teledysku” do wybranej przez uczniów piosenki, na wzór popularnego teledysku do piosenki „Happy” Pharrela Williamsa. Razem z moimi koleżankami, które dostarczają pomysłów, chcemy zorganizowań międzyklasowy konkurs interdyscyplinarny. Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawione, więc jego zarys i plan już się tworzy. Każda klasa mogłaby wziąć udział i myślę, że to dobry sposób na integrację. 

6. Mówisz o poprawieniu komunikacji w naszej szkole. Jak zamierzasz tego dokonać?
Według mnie sporo problemów wynika z niedoinformowania uczniów. Czasem przewodniczący klas nie zjawiają się na zebraniach albo zapominają przekazywać informacje. W szkole dzieje się wiele ciekawych wydarzeń, ale często są słabo rozpropagowane, albo w ogóle nikt o nich nie wie. Przykładem może być zeszłoroczny koncert walentynkowy. Wspaniała inicjatywa uczniów, z poparciem nauczycieli – zjawiła się zaledwie garstka osób. Moim celem byłoby tak dobrać przedstawicieli samorządu, aby były w nim osoby, które naprawdę interesują się życiem szkoły i chcą coś robić. Nie tylko takie, które z racji sprawowanej funkcji są przymuszane do uczestnictwa w zebraniach.






0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Copyright © 2012 • Chrobrek - szkolna gazeta internetowa • All Rights Reserved
Blog at Blogger.com • Template Galauness by Lojaya and Sosnowska ~~~ grafika bloga wzorowana na twórczości Jacka Brzozo Kuziemskiego - wykonana przez Sosnowską